Emir Verme!

Nefret ediyorum yönlendirilmekten. Böyle nasıl diyeyim, içim gıcıklanıyor derler ya öyle bir şey oluyor emirvari cümleler işittiğimde. "Yok ben öyle emir altında çalışamam" şeklinde konuşan insanlar gibi değil ama. İş ortamı, işin gerekliliğine göre davranırım iyi hoş da, özel hayat ve insan ilişkileri konusunda iş değişir. Bir arkadaşım sürekli beni yönlendirmeye kalkıyorsa, herşeyi "ben bilirim" edasıyla yardım etme başlığı altında ufaktan yönlendirmeye çalışıyorsa uzaklaşırım yavaştan. Yani fikrini almalarım biraz azalır. Fikir almak iyi hoş da, yönlendirilmek aman aman. Sevgililer de öyle yapar ya hani mesela. Ben belki bu yüzden hep tek tabanca kalakalıyorum. Düşünüyorum da, şimdilerde deliler gibi sevdiğim bir sevgilim olsaydı, yönlendirmeye başlasaydı beni, iki dakikada soğuma olasılığım %90'dı. Ailem bile ufacık bir konu üzerinde şöyle yap böyle yap demeye başladıklarında onlardan bile soğuyorum sanki. Bildiğimi okumak istiyorum. Zaten her bildiğini yapan, başınabuyruk, züppe, aykırı kararlar alan, mantıklı düşünemeyen, saçma sapan davranışlar, rahat tavırlar sergileyen biri değilim. Belki öyle olmadığım için yönlendirilmek gücüme gidiyor. Aklı başında kararlar aldığımı düşünürken ben, biri çıkıp da gerzekçe kararlar alıyormuşum gibi beni yönlendirmeye kalktığında haliyle bozuluyorum. Çok gezen, garip arkadaş çevresi olan biri olsaydım, sevgilim "bu saatte tek başına ne işin var oralarda" dediğinde hiç gocunmazdım mesela. Bu ve bunun gibi garip şeyler işte. Böyle yani, durum bu. Hepimiz tek kişilik bireyiz, zamanı geldiğinde çift kişilik yaşasak da.

Yorumlar

  1. Tam da düşündüklerimi, yaşadıklarımı ve yaşadıklarım karşısında hissettiklerimi yazmışsın diyebilirim. Yönlendirmeye çok bayılan biriyle ilişkim çok kısa sürmüştü misal. Bazen aile bireyleriyle de yönlendirme, emir verme konusunda çok tartıştığım olmuştur. Ama ne olursa olsun bazı insanlar bu huylarından vazgeçmiyorlar.

    YanıtlaSil
  2. vazgeçemiyorlar doğru, huylu huyundan vazgeçmez çünkü. belki de karakteristik bir özellik işte kimisi de böyle yapacak bir şey kalmıyor o durumda. ama gerçekten daralıyorum, katlanamıyorum. benim gibi düşündüğünü bilmek güzel ayrıca

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar