Format mı?

Abiyle uzun süre aynı bilgisayarı kullanmış olmak ne fena bi şeymiş arkadaş? Vallahi yeni yeni farkına varıyorum. Yani o zamanlar da farkındaydım ama farklı açılardan farkındaydım. Mesela bir gizli dosyam olamazdı, bilgisayarın adını hiçbir zaman ben veremedim, istediğim her an internet başına oturamazdım gibi basit nedenler bile bunu farkettirirken en önemlisini gözümden kaçırmışım. Aslında üzülmem gereken şuymuş; insanların gözü kapalı yaptığı bazı bilgsayar ayarlarını yapamıyorum, format atmak mesela. Ayarlar derken, içerikle alakalı ayarlarını yapıyorum da işte format falan atamıyorum. Eğer 5 sene boyunca bilgisayarı abimle ortak kullanmasaymışım ne iyi olurmuş dedirtti bu bilgisizlik. O zamanlar bu gibi şeylerle o ilgilenirdi, bana gerek olmazdı. Mesela format denen zımbırtı bir cd sayesinde atılıyormuş falan. Uzaylı gibiyim, değil mi? Ama herhalde yeni dönem dizüstü bilgisayarlarda bu cd'den söz edemiyoruz gibi geldi bana. Çünkü benim bilgisayarımın yanında vermediler öyle bir şey. Ama yedekleme, kurtarma gibi özellikleri var ki bu da format denen şeyle ya eşdeğer ya da öyle bir şey. Bakın onu bile tam iddia edemiyorum. Aslında bu kafama takıldıktan sonra ufak bir araştırma yapıp format atmayı düşünmüştüm. Ama yazmak istedim bir uzaylı tanıyın diye. Nasıl, iyi etmiş miyim?
Diyeceksiniz ki, "Bilgsayarını abine versene boş boş konuşacağına!" Hayır, asla. Onun eline düşmek mi, aman aman. Daha geçen yıllarda eline bir flashdisk tutuşturmuştum bir iş için, onu bile kaybetti. Ne yaptı, nereye kayboldu benim flashdisk, hiç bir fikrim yok. Onu geçtim zaten beni iyice salak zannediyor, bir de bunu istersem iyice öyle zannedecek. (Hoş, zekamı farkedemeyecek kadar salak olduğu için aslında o acınacak halde ama neyse huh!) Abim bilgisayarda paint programını bile nasıl açacağımı bilmediğimi zannediyor, o derece. Onun için ben ondan hiçbir şey istemem, eksik kalsın. Ben kendi başıma hallederim.
Bu arada, oy kullanmıyor musunuz benim anketime?

Yorumlar

  1. B uarada grafik tasarım yapan bir grafiker PC kullanmaz. çünkü PC'ler kepek yapar. Virüs alır. Durmadan format atarsın. başka işimiz mi yok bizim. En iyisi Mac bilgisayar alalım sana. Komfigürasyonu grafikztabanlı olduğu için, asla virüs almaz. Ben hayatım boyunca hiç bilgisayarıma format atmadım. Ayrıca ikinci el macler bile işini fazlasıyla görür.

    YanıtlaSil
  2. İş yerinde mac var ama evde pc kullanıyorum :/

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar