Eleştiri



Bir Şarkısın Sen diye yarışma var biliyorsunuz. İlkokul çağındaki çocukların çıkıp şarkı söyleyerek yarıştığı bir program. Herkes büyük iştahla izliyor "vay yavrusuuu ne de güzel söylüyor!" diye diye. İnsanları eğlendirmek, reyting kazanmak uğruna geleceğimizi harcadıklarının farkındalar mı, bilemiyorum. Siz farkında mısınız onu da bilemiyorum. Ben sadece bu açıdan bakmayanların bakmasını sağlamak istiyorum. Düşüsenize bir kere en basitinden, program saat 22.15'ten sonra başlıyor. Bu saatler bir çocuğun yarışmaya başlaması ve gece boyunca o spot ışıklarının altında, suratında makyajla dolaşmasına uygun saatler mi? Saatten bahsediyordum bakın bir de nereye geldim? Makyaj. O çocukları oldukları gibi bırakıyorlar mı sanıyorsunuz? Yüzlerinde pudraları, allıkları eksik olmuyordur. Okulu sevmesi gereken yaştaki bir çocuğun böyle bir yarışmaya katılarak 'şarkıcı' olmak istemesine ne demeli? Siz sanıyor musunuz ki bu yarışmaya katıldı diye çocuk kaliteli gelecek hedeflerinden vazgeçmeyecek, bir doktor, öğretmen, tasarımcı, araştırmacı olmak isteyecek. Elbette ki isteyebilir, ama o yaştaki bir çocuğu dürtmez mi şöhret olma isteği? Kolay yoldan para kazanma isteği saracak aklını, "beni sesim güzel, başka şeyleri başarmama gerek yok" diyecek belki. Ayrıca o yaştaki çocuk, henüz ergenliğin yakınından geçmemiş, sesinin karakteri oturmamış ki daha. Neyin yarışması?
Peki ya aileler ne düşünüyor? Belli ki o yarışmadaki çocukların aileleri önemsemiyor tüm bunları. İyi bir şey yaptıklarını zannediyorlar belki. Ama değil işte. Benim ne haddime koca koca insanları eleştirmek, ama eleştirmek istiyorum yapacak bir şey yok. Belki okusalardı kızarlardı bana. Kızsınlar. Fikrini söylemenin henüz resmi suç olmadığını bildiğimden fikrimi söylüyorum sadece. Bendeki durum bu. Yarışmayı severek takip edenler bence bir de bu açıdan bakmaya çalışsınlar. Yarışma hiç eleştiri almış mıdır hiç bilmiyorum. Ama görüyorum ki reyting o kadar tatlı gelmiş ki 2. sezonu yaşatıyorlar yarışmaya. Başka bir şey demiyorum.

Yorumlar

Popüler Yayınlar