Ne Güzel Adın

Bilmem siz de mi öyle düşünürsünüz; isimlerin kişiler üzerindeki etkilerine inanırım bir parça. Tamamen kişi sahip olduğu ismin özelliklerini taşır demiyorum ama. Farklı bir şey.
Bana göre:
Bir kişinin iç dünyasına girebilirseniz orada ismiyle özdeşleşen çok ince ayrıntılar bulabilirsiniz. Belki tamamen tesadüf olabilir. Belki öyle bir şey yok. Ama ben böyle düşünmekte ısrarlıyım. Ayrıca, yeni doğmuş çocuklara isim verirken 'farklı', 'ilgi çekici', 'hiç duyulmamış' isimler yerine değer taşıyan isimler verilmesi taraftarıyımdır. Çocuk 'öyle' olsun diye değil, en azından büyüdüğünde ismine değer vermesi için.
  • Bazen de bir isim, anlamıyla tamamen zıt özellikler veriyor sanki kişiye. Bu da bazı isimlerde oluyor. Örnek bir isim vermeyeceğim ama mesela haylaz olan birçok adaş görürsünüz ve genelde öylelerdir. O zaman benim tezim çürümüş mü oluyor? Hayır, kendi kendimi yine çürütemiyorum, çünkü bu bahsettiğim durum istisnai bazı isimlerde böyle.
Belki de sadece bir isim, özel anlamlar yüklememek gerek. Biri bize seslendiğinde dönüp bakabilelim diye koyulmuş kod olarak görmeliyimdir belki.
Bu konuda bir şey söylemek isteyen elini kaldırsın -yok yok yoruma yazsın :)-

Yorumlar

  1. İsim de, rumuz da bir bakıma aynı yere çıkıyor. Aslında akademik kariyerim olmasa da tahsil hayatım boyunca arkadaşlarım bana Profösör diye hitap ederlerdi. Profilimde de bu ayrıntıyı belittim zaten. Blogtaki rumuzum Profösör'dür benim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet hatta neden profesör değil de Profösör olduğunu da açıklamıştınız :)

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar